Build a Bear

Det finns en Build a bear butik här i Greensboro. Våra barn bara älskar den affären. När vi var över på Pre visit resan förra påsken, blev vi bekant med stället första gången, då önskade sig barnen pengar till att tillverka varsin build a bear nalle. Som de flesta vet så gillar både Felicia och Jonathan gosedjur och de har fler än de behöver....men det är en annan historia. Mormor och Morfar gav barnen pengar att köpa sig  build a bear nallar då vi flyttat hit. Redan första vecka fick de sina nallar.

Så här går det till:
1. Välj bland ca 20 olika nallar vilken man önskar.
2. Välj ljud. Tex. hundskall, happybirthday sång, I love you röst m.m
3. Välj ett hjärta att stoppa i nallen.
4. Stoppa nallen med fyllning till önskad mjukhet.
5. Lovar att lyssna på sin nalle och älska den för alltid.
6. Bada nallen och borsta den.
7. Välj outfit bland 100-tals dressar allt från uniform till skinnpaj eller balett-trikåer.
8. Välj tillbehör tex. solglasögon, rullskridskor eller ryggsäck.
9. Registrering och födelsebevis. där man också namnger sin nya vän.
10. Nytt för i år var att man kunde fixa pass till sin nalle, givetvis.
11.Betala.

Det är inte bara att gå in och köpa, det tar sin lilla tid, så beräkna en timme eller två....
Felicia valde en söt nalle flicka vid namn Sandra, hon bär oftast rosa eller lila kläder och söta accesoarer. Jonathan valde en hund som fick namnet Ozzy, han är liksom sin ägare en riktig cooling.
Igår när vi var inne på Build a bear shoppen, så köpte Jonathan en skateboard till Ozzy. När vi skulle gå därifrån sa han att han var varm i hjärtat för han var så glad att han nästan blev ledsen, så som du blev mamma när du fick mig..Han är för härlig!
Givetvis kan jag inte låta bli att ibland besöka denna affären, jag är nog lite frälst jag med.

image84

Kommentarer
Postat av: Anneli

Anna-Lena, har du gått på det! Vet inte hur priserna är i USA, men jag visslade (du som lärt mig det) förbi Build-a-bear-butiken när vi var i Tyskland förra helgen. Bara den fräcka jeansjackan som fanns till björnen kostade 25 Euro. Hoppas prisläget är lite bättre Greensboro. Men visst är de fina.

2008-01-21 @ 14:37:25
Postat av: lizzie

ja,jag blir också glad,så jag blir nästan lessen när jag ser de härliga bilderna

2008-01-21 @ 16:34:39
Postat av: Katarina Nilsson

Det är verkligen en mysig affär och jag förstår att du blir lite frälst och har svårt för att låta bli att gå dit in.

2008-01-21 @ 19:34:40
URL: http://northcarolinacarro.blogg.se
Postat av: Anna K

Underbar kommentar från Jonathan, man smälter ju som mamma.

2008-01-21 @ 21:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0